AudioMovie w kampanii „We Did It in Poland” – polska technologia wspierająca dostępność kultury

KIEDY?

GDZIE?

Rozwiązanie AudioMovie, opracowane przez ekspertów z Łukasiewicz – AI, zostało zaprezentowane w ogólnopolskiej kampanii „We Did It in Poland”.

AudioMovie to mobilna aplikacja umożliwiająca odsłuch audiodeskrypcji (AD) i audionapisów (AS) podczas seansów kinowych i festiwali filmowych. Aplikacja jest przeznaczona dla osób z niepełnosprawnością wzroku, które korzystają z audiodeskrypcji, oraz dla osób, które mają trudności z czytaniem tradycyjnych napisów – np. z dysleksją, osób starszych lub dzieci – i dla nich dedykowane są audionapisy. Umożliwia ona odsłuch tych ścieżek na własnym urządzeniu mobilnym, bez konieczności wypożyczania dodatkowego sprzętu. Dodatkowo system umożliwia udostępnianie ścieżek dźwiękowych z lektorem lub dubbingiem w językach obcych. Projekt został opracowany przez ekspertów z Łukasiewicz – AI w ramach konsorcjum z Fundacją Siódmy Zmysł, Fundacją Katarynka, Uniwersytetem Jagiellońskim, Kinem Pod Baranami oraz CTT EMAG.

Kampania „We Did It in Poland” ma na celu promocję polskich innowacji i technologii o globalnym znaczeniu. Włączenie do niej Audiomovie podkreśla wagę projektu dla budowania inkluzywności i dostępności kultury.

Wdrażanie rodzimej technologii w obszarze dostępności to realny wkład w budowanie społeczeństwa bez barier.

https://wediditinpoland.eu/innowacja/audiomovie/

przeczytaj również​

This will close in 0 seconds