W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że pliki opisane w Polityce Prywatności będą zamieszczane na Państwa urządzeniu końcowym. W każdej chwili możecie Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w przeglądarce internetowej. Akceptacja niezbędnych plików cookies jest wymagana do prawidłowego działania witryny. Szczegółowe informacje znajdą Państwo w zakładce POLITYKA PRYWATNOŚCI.
2019.12.19 - 2020.02.29
AwatarPJM
Badania nad możliwościami zwiększenia czytelności wypowiedzi w Polskim Języku Migowym przez animowaną wirtualną postać
Badania nad możliwościami zwiększenia czytelności wypowiedzi w Polskim Języku Migowym przez animowaną wirtualną postać.
AwatarPJM
Celem projektu jest zbadanie możliwości opracowania rozwiązania pozwalającego na prezentację wypowiedzi w Polskim Języku Migowym PJM przez wirtualną postać ludzką. Animacja wirtualnej postaci będzie uwzględniać wyrażanie emocji i elementów pozawerbalnych wypowiedzi
w wizualizacji gestów. Postawą podjęcia badań jest potrzeba opracowania rozwiązania, które zwiększy czytelność przekazu dostarczanego
za pomocą wirtualnej postaci oraz wpłynie na likwidację barier społecznych osób głuchych, poprzez zapewnienie im narzędzia wspomagającego komunikację w ich naturalnym języku (PJM). Wyniki badań przeprowadzonych w ramach projektu odpowiedzą na szereg pytań związanych
ze skutecznością prezentacji wypowiedzi przez wirtualne postacie w zakresie języka migowego. Również wyniki badań wskażą czy przy obecnym stanie techniki uzasadnione jest prowadzenie dalszych badań, mających na celu doprowadzenie do automatyzacji procesu wyrażania treści w PJM przez wirtualne postacie.
Podsumowanie:
Data rozpoczęcia projektu: 1 marca 2019 r.
Data zakończenia projektu: 29 lutego 2020 r.
Kwota dofinansowania: 279 039,47 PLN