W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że pliki opisane w Polityce Prywatności będą zamieszczane na Państwa urządzeniu końcowym. W każdej chwili możecie Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w przeglądarce internetowej. Akceptacja niezbędnych plików cookies jest wymagana do prawidłowego działania witryny. Szczegółowe informacje znajdą Państwo w zakładce POLITYKA PRYWATNOŚCI.
2021.04.01 - 2023.12.31
KOCIOŁ PYŁOWY
Opracowanie automatycznego układu opartego na sztucznej inteligencji do poprawy ekonomiki kotła dla zmiennych obciążeń, akronim KOCIOŁ PYŁOWY
Opracowanie automatycznego układu opartego na sztucznej inteligencji do poprawy ekonomiki kotła dla zmiennych obciążeń, akronim KOCIOŁ PYŁOWY.
Projekt ma stanowić odpowiedź na wyzwanie energetyki, jakim jest poprawa sprawności kotła przy możliwie szerokim zakresie obciążenia jednostki. Zwiększenie elastyczności bloków węglowych jest bardzo ważnym zagadnieniem, ponieważ pełnią one coraz częściej funkcję regulacyjną w systemie.
Wynikiem projektu ma być autonomiczny system, odpowiedzialny za dawkowanie cieczowego modyfikatora procesu spalania do pyłoprzewodu kotła pyłowego. Sterowanie systemem dawkującym modyfikator, ma być prowadzone w oparciu o własny:
– układ pomiaru stopnia przemiału pyłu węglowego; – zespół skanerów płomienia. Do zrealizowania celu konieczne jest przeprowadzenie BP i PR. W pierwszej kolejności zakłada się przeprowadzenie prac instalacyjnych na obiektach rzeczywistych, związanych z montażem modułu wizyjnego i pomiarowego przemiału pyłu węglowego oraz przeprowadzenie pomiarów bazowych określających parametry wejściowe kotła przy wybranych obciążeniach kotła.
Zadanie to wymaga dobrania odpowiedniej geometrii pomiarowej instalowanych modułów. Istotny jest dobór sondy trybo elektrycznej, jej położenia wraz z towarzyszącymi podzespołami modułu. Ważne jest także odpowiednie rozlokowanie skanerów płomienia, jak i dobór parametrów ich działania. Na podstawie danych wejściowych i wyjściowych uzyskanych przy różnych obciążeniach kotła, realizowane będą prace prowadzące do przygotowania modelu sterownika systemu intensyfikacji spalania z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. W zagadnieniu sterowania procesem zakłada się wykorzystanie technik sztucznej inteligencji, w zakresie: uczenia maszynowego, logiki rozmytej i sztucznych sieci neuronowych. Model sterownika, przekształcony następnie w prototyp, zostanie poddany badaniom funkcjonalnym i konstruktorskim. Po zainstalowaniu systemu wraz ze sterownikiem nastąpi jego kalibracja. Kolejnym zadaniem będzie przeprowadzenie badań eksploatacyjnych na kotle oraz weryfikacja efektywności dawkowania modyfikatora z wykorzystaniem metod referencyjnych.