W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że pliki opisane w Polityce Prywatności będą zamieszczane na Państwa urządzeniu końcowym. W każdej chwili możecie Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w przeglądarce internetowej. Akceptacja niezbędnych plików cookies jest wymagana do prawidłowego działania witryny. Szczegółowe informacje znajdą Państwo w zakładce POLITYKA PRYWATNOŚCI.
Projekt pn.: „Informacyjne wsparcie planowania i kierowania akcją ratowniczą (Information Driven Incident Response)”, akronim: „INDIRES”, finansowany w ramach RFCS-2016 – Funduszu Badawczego Węgla i Stali UE na podstawie kontraktu zawartego z Komisją Europejską o nr GRANT AGREEMENT 748632 oraz ze środków finansowych na naukę przyznanych przez MNiSW na realizację projektu międzynarodowego współfinansowanego.
CELE PROJEKTU:
Celem projektu INDIRES jest zbadanie technologii i opracowanie rozwiązań pozwalających na gromadzenie i wymianę informacji podczas planowania i realizacji akcji ratowniczych po poważnych zdarzeniach w podziemnych kopalniach węgla, mogące stwarzać zagrożenie dla życia personelu i ciągłości operacyjnej zakładu wydobywczego. Cel ten ma być osiągalny nawet w wypadku zniszczenia sieci zasilających i komunikacyjnych oraz ograniczonego dostępu do kluczowych obszarów kopalni, np. w skutek zawału skał.
W szczególności w ramach projektu INDIRES zostaną opracowane i przebadane:
Innowacyjne, odporne metody komunikacji.
Narzędzia gromadzenia danych – sensory i pojazdy bezzałogowe.
Nowatorskie rozwiązania mechaniczne.
Symulacje komputerowe następstw zdarzeń.
Sprzętowy i programowe narzędzia wspierające akcje ratowniczą.
Celem zadań realizowanych w ramach projektu przez Instytut EMAG będzie:
Opracowanie elektrycznej platformy transportowej dla celów akcji ratowniczej.
Opracowanie symulacji efektów zdarzeń na środowisko i infrastrukturę.
Opracowanie systemu zasilania i sterowania wiertnicy z innowacyjnym sterowaniem momentu.
Przeprowadzenie badań polowych opracowanych rozwiązań.
PLANOWANE EFEKTY:
W wyniku realizacji części projektu, w której uczestniczy Instytut EMAG, planuje się uzyskanie następujących efektów:
Opracowanie elektrycznej platformy transportowej na potrzeby akcji ratowniczej.
Symulację komputerową efektów zdarzeń na środowisko oraz infrastrukturę zakładu wydobywczego.